[linux] Re: resolutie 4:3 na new hardware upgrade

Aljo 'Ubuntu' Wijnands ubuntu op aljo-online.com
Do Sep 11 21:35:52 CEST 2014

Okay, sequence of events.

De grafische kaart van mijn dual boot pc gaat kapot.

Ik laat er een nieuwe kaart in zetten.

Start Ubuntu 12.04 alles werkt goed alleen krijg ik bij de software
update een vraag, in de trant van: "Nieuwe hardware, nieuwe software
gewenst."

Leek mij logisch, dus ik voer die update uit, start Ubuntu weer op en de
resolutie is 640x480. Bij de scherm configuratie staat laptop en laat
niet toe de resolutie te veranderen. Terwijl het geen laptop is.

Afijn als ik in beschermde mode opstart kan ik een iets hogere resolutie
krijgen van 1024x840 of iets dergelijks.

Toen kreeg ik de vraag: "Ubuntu versie 14.04 beschikbaar wilt u
upgraden?" Ik klik op ja, en de pc begint aan de upgrade, maar dan krijg
ik de mededeling: "Unity wordt niet ondersteund door 14.04, wilt u toch
doorgaan?" Toen heb ik maar op annuleren geklikt.

Ik hoop dat nu duidelijk is hoe het zit.