[linux] Re: nieuwe pc of moederbord

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Za Sep 13 02:01:25 CEST 2014

On 09/13/14 10:37, paai wrote:
> Het is alweer tien jaar geleden dat ik me een PC aanschafte en ik wil
> wel weer eens een nieuwe. Indertijd kon je gewoon iets kopen (desnoods
> bij de ALDI) wat je leuk leek en er redelijk zeker van zijn dat Linux
> met wat prutsen lopend te krijgen was. Ik heb het idee dat dat nu niet
> meer zo is.
>
> Heeft iemand specifieke suggesties waar ik op moet letten? Is het
> voldoende als de UEFI uitgeschakeld kan worden, of zitten er daarna ook
> Gotcha' verstopt?
>
> Paai

Ik weet het: nieuwe spullen kopen is - zeggen ze -goed voor de
economie, en wanneer we allemaal de portemonnee open
trekken worden er veel mensen beter van. Alleen: paai betaalt
de vlaai, en anderen smullen ervan.
Wat is er niet goed aan de dienaar die het al tien jaar doet?
Wanneer hij al tien jaar heeft gewerkt zonder hoofdpijn te
verschaffen, lijkt de kans me groot dat zo'n Aldi-kukel jou meer
hoofdpijn gaat geven dan jouw dienaar in tien jaar gedaan
heeft.  Een aardig plaatje in een advertentie vind ik geen argu-
ment voor het kopen van een computer. Daar moet je mijns
inziens inhoudelijke argumenten voor hebben.
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl