[linux] Re: nieuwe pc of moederbord

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Zo Sep 14 12:55:01 CEST 2014

Hans,
Er zijn (in het verleden?) een paar gevallen geweest, waar bugs in de firmware van het moederbord door Linux getriggerd werd, wat soms een desastreus effect had (gebrickte laptop). Zie bijvoorbeeld http://www.bit-tech.net/news/bits/2013/02/11/linux-samsung-deaths-2/1
Zoals vaker bij relatieproblemen moet je het hele verhaal kennen, voordat je een "schuldige" kunt aanwijzen... In dit geval bleek achteraf dat het ook onder Windows verkeerd kon gaan.