[linux] Re: hoe krijg ik de returncode voorafgaand aan een pipe?

jjge jjge op xs4all.nl
Di Sep 16 08:45:56 CEST 2014

On 09/16/2014 08:29 AM, Hans de Goede wrote:
> Hoi,

> GIYF antwoorden zijn geen antwoorden, want daar zit de juiste search
> phrase niet bij.

Ja, en je geeft zelf al de juiste search termen mee-- en die zijn echt
niet triviaal, als je niet helderziend of Unix-expert bent.

> Verder zou ik er op willen wijzen dat mijn volgens jou
> niet behulpzame antwoord, het enige juiste antwoord
> tot nu toe in deze thread is, namelijk: "gebruik $PIPESTATUS"

Dat antwoord heb ik anders al een paar keer langs zien komen...