[linux] Re: router als switch?

Vr Jan 16 14:54:02 CET 2015

> haloo,
>
> ik heb te weinig UTP-ingangen (of teveel internet devices). Nu liggen
> hier nog wat oude routers (etech wrlt1043, wgrt04), maar om voor elke
> router weer een apart subnet te gaan configureren leidt vast tot geween
> en geknars van tanden.
>
> Hoe kietel ik zo'n router om hetzelfde subnet te gebruiken als dat
> waarin hij zelf is geconfigureerd (192.168.178.x). Ik heb al een
> Fritzbox die dat doet, dus het IS mogelijk, alleen weet ik niet meer hoe
> ik dat ooit gedaan heb. Of kan alleen de Fritzbox dat?

> [...]
Ik denk een beetje de zelfde configuratie te hebben als jij. Fritz hangt
in de kelder, en hier op mijn werkkamer (1e verd) heb ik een switch die
met een netwerkkabel aan Fritz hangt. Vanuit de switch kan ik vier
computers  een bekabelde verbinding geven met Fritz. Moet je nog wel een
netwerkkabel trekken ...

zo werkt het probleemloos bij mij.
Julien

-W-