[linux] Re: Jackd support out of the box

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Za Jan 17 09:48:55 CET 2015

On Sat, 2015-01-17 at 09:03 +0100, Willem Ligtenberg wrote:
> Hoi Frans,
>
> Ik heb goede dingen gehoord over Ubuntu Studio, welke speciaal voor audio en video bewerking is. Standaard met realtime kernel etc.
> Ik weet niet zeker of die standaard Jack gebruikt, maar dat zal zeker goed ondersteund zijn.
>
> Vriendelijke groeten,

Hoi Willen en Eric (e-mail daarvoor),

Ubuntu Studio heeft daar tegenwoordig ook last van. Dat komt omdat veel
applicaties, alsmede de desktop zelf standaard pulseaudio gebruiken.

Misschien moet ik me gaan afvragen, hoe je pulseaudio eruit sloopt?

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel