[linux] linux mint en update windows

Wo Dec 12 22:32:05 CET 2018

Aldus schreef tmeulenbeek op kpnmail.nl op Wed, Dec 12, 2018 at 08:18:45PM +0100:
> Hallo,
>
> op mijn oude laptop heb ik jaren naar tevredenheid Linux Mint naast Windows 10 gedraaid. Ik had daarbij (het laatste jaar) slechts 1 probleem: Als ik Windows een keer nodig had voor bijvoorbeeld de update van mijn Garmin-kaarten volgde automatisch de update van windows.

Het had u misschien moeite gescheeld als u het probleem eerder had aangekaart....
Nu heb ik gehoord dat van Windows 10 twee keer per jaar een nieuwe versie
verschijnt, net als van Linux Mint trouwens. Maar e bent niet verplicht
om ze allenmaal te installeren. Al benr u na een paar jaar dan uw support
kwijt. Hoeveel support kreeg u eigenlijk van de fabrikant?

> Vervolgens kon ik niet meer bij linux komen en moest ik het elke keer opnieuw installeren.

Wat heb dan geprobeerd? Gewoon opstarten met een live CD en dan de
bootlader terugzetten?

> Voordat ik Linux weer op mijn mijn nieuwe laptop installeer wil ik graag uitvinden hoe bovenstaand probleem te vookomen.

In theorie zou het probleem met UEFI boot niet op moeten treden.

> Vriendelijke groet, Ton

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--