[linux] pan news: bij mij segmentationfault ; lukt dit bij iemand van jullie

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Za Sep 8 14:37:27 CEST 2018

Met excuus, ik had weer niet op "Lijst beantwoorden" geklikt...

Op 08-09-18 om 10:52 schreef Julien Michielsen:

> Ik heb het web afgezocht naar "pan segmentationfault", en dat gaf
> nogal wat hits,
> maar niets waar ik wijzer van werd.
>
> Is er mogelijk iemand van jullie bij wie het wel lukt, en heeft iemand
> van jullie
> mogelijk een hint hoe pan wel werkend te krijgen?
Ik draai Ubuntu 16.04, pan 0.139.

In het verleden heb ik wel eens ruzie gehad met pan en dat bleek
achteraf veroorzaakt te zijn door een probleem in pans configuratiefiles.

Om dat uit te sluiten zou je de .pan2-directory even moeten parkeren.

    mv -v ~/.pan2 ~/.pan2_org

De volgende keer dat je pan opstart wordt .pan2 opnieuw aangemaakt en
misschien dat het dan wel correct werkt. Dan moet je dus wel weer je
news server(s) instellen en abonneren op groepen.

Er zitten in .pan2 sowieso een paar files en directories die je weg kunt
gooien om corruptie in deze files uit te sluiten.

    article-cache/
    encode-cache/
    tasks.nzb

Deze worden ook weer opnieuw aangemaakt bij de volgende run en het
weggooien van deze file en directory's heeft me ook wel eens geholpen.

Elke versie van pan heeft zijn eigenaardigheden, maar goede
alternatieven zijn er niet (zover ik weet) en zullen er waarschijnlijk
ook niet meer komen.

Groeten,
Eric