[linux] pan news: bij mij segmentationfault ; lukt dit bij iemand van jullie

Za Sep 8 22:14:58 CEST 2018

Aldus schreef Julien Michielsen op Sat, Sep 08, 2018 at 10:52:44AM +0200:
> te vinden. Dat gaf een groep of 5, en daarbinnen klikte ik op nl.wetenschap,
> en dat was dan direct einde oefening: segmentationfault:
>
> [12621.277418] pan[21903]: segfault at 0 ip 00007f63a29c4e5b sp
> 00007ffce40cecd0 error 4 in libc-2.27.so[7f63a28eb000+1e7000]
>
> Is er mogelijk iemand van jullie bij wie het wel lukt, en heeft iemand van
> jullie
> mogelijk een hint hoe pan wel werkend te krijgen?

Doe gewoon wat je met elk programma doet: de core dump analyseren met
gdb. Daartoe moet het programma wel van debug symbolen zijn voorzien en
uiteraard moet je over de broncode beschikken. Bij twijfel zelf opnieuw
compileren. Daarna is het vooral een kwestie van de broncode bestuderen.
Zotezien moet je ook de debug info voor glibc installeren.

Een segmentation violation ontstaat vaak door een NULL pointer te
dereferencen of door een buffer overflow.

Happy hacking,

Daniel

--

	(en als dat niet helpt, zondagmiddag gaan wandelen in het Panbos)