[linux] Partities

Leon van Geel leonvgeel op gmail.com
Zo Sep 9 15:56:34 CEST 2018

Goedendag,
OP mijn laptop heb ik een dualboot met Win10 en Linux 18.3
onder windows heb ik nog een extra partitie aangemaakt nu te zien als Nieuw
Volume.
Het rare voor mij is dat D: nu te zien is als schijf 0
Nu wil ik een gedeelte van D: gebruiken om mijn Linux partitie te vergroten.
Is dat mogelijk zonder nieuwe installatie?
Dus volgens mij zal schijf 0 eerst aan schijf 1 gekoppeld moeten worden
zodat deze als 1 schijf te zien is in GParted en ik kan uitbreiden/
verkleinen.
Weet iemand of dit mogelijk is? zoja, hoe? Zo nee, hoop ik op een
regenachtige dag.

--
m. vr. gr.
Leon van Geel