[linux] GPT - Windows 10 vs Linux

Leon van Geel leonvgeel op gmail.com
Ma Sep 10 13:06:34 CEST 2018

Op ma 10 sep. 2018 om 12:41 schreef Guus Snijders <gsnijders op gmail.com>:

> [...]
zelfs Partition Editor ziet 2 schijven. Schijf 0, wat een gewone partitie
is op de harddisk word gezien als MBR. Schijf 1 word gezien als GPT.
Ik heb inderdaad een Asus computer met Windows 10 erop.

> De reden ervoor is me onbekend, maar ik heb inderdaad vaker gezien dat
> Windows 10 beide doet; én een MBR én een GPT.
> Misschien wel om compatibiliteits redenen.
>
> Of het technisch correct is? Geen idee, maar het zou natuurlijk net zo
> goed een fout in de installer kunnen zijn...

Zou het probleem opgelost zijn als ik helemaal opnieuw begin, eerst zonder
partities?
Mijn linux partities ziet hij wel op schijf 1 naast de Window partitie.

--
m. vr. gr.
Leon van Geel