[linux] Installatie op een valide GPT

lnx lnx op kpnmail.nl
Ma Sep 10 13:30:42 CEST 2018

On 21/08/18 17:45, Leon van Geel wrote:
> Hallo,
> Bedankt voor jullie tips en reacties.
> Ik zal proberen aanvullende info te leveren.
> Dit is een al wat oudere laptop van een kennis waarop W10 stond
> Omdat de laptop trager en trager werd vroeg hij of ik iets kon doen.
> Met mijn grote bek ja gezegd en daar sta ik nu
> Omdat kennis niet met linux bekend is besloot ik na info te hebben
> opgezocht de versies:
> Linux mint 17.2, 18.3 of XFce te proberen in zowel 64 als 32 bit.
> Mocht iemand een suggestie hebben dan hoor ik het graag.
> [...]

Kun je je nog herinneren of je destijds de bestaande GPT van Windows 10
hebt verwijderd m.a.w. dat de schijf 100% leeg was.

Mocht je deze niet verwijderd hebben dan ziet de Linux installer deze
GPT waarschijnlijk als een valide GPT terwijl dit niet zo is en dit zou
mogelijk kunnen verklaren waarom ie bestandsystemen blijft detecteren.

Fred