[linux] is deze usb-disk te repareren?

Do Sep 13 10:09:17 CEST 2018

Paul Slootman schreef op 2018-09-13 08:32:

> Nee, TB met een hoofdletter B :-)

> Dat is onzin. De drive zonder cijfer is de hele disk, dus zou die heel
> lang bezig geweest moeten zijn voordat de disk vol zou zijn.

> Dat is dus zelfs een 3TB exemplaar.

> Ik zou voorstellen om 'm uit de USB behuizing te halen en 'm
> rechtstreeks op een pc aan te sluiten. Dan haal je 1 mogelijke stoor
> factor uit de keten.
>

> Paul

Mooi voorstel.  Alleen ehm .... weet niet hoe de disk uit de behuizing
te krijgen.  Er zitten geen zichtbare schroefjes in, en ik denk daarom
dat de boel in elkaar "geklikt" is.  Wanneer de disk eruit gehaald is
kan die aangesloten worden op een sharcoon combo (die ik heb), en
dan verder worden geconfigureerd.  Maar ik krijg de schijf niet uit de
kast.  Wie wil dat zaterdag een keer voor mij proberen?

Alvast bedankt,
Julien
--
Julien Michielsen