[linux] Fwd: Re: is deze usb-disk te repareren?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Sep 13 14:07:29 CEST 2018

On Thu 13 Sep 2018, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Ik denk dat de reden dat /dev/sdb niet beschreven kan worden omdat het niet
> bestaat. Dat zou betekenen dat je usb-disc een andere naam heeft

Als het niet bestaat, dan had de bovenstaande 'dd' commando een gewone
file '/dev/sdb' aangemaakt en gevuld totdat de filesystem met /dev vol
is. Het lijkt mij stug dat daar geen ruimte voor was geweest. Bij mij:

root op lp117:/tmp# cd /dev
root op lp117:/dev# ls -l sdb
ls: cannot access sdb: No such file or directory
root op lp117:/dev# dd if=/dev/zero of=/dev/sdb count=10
10+0 records in
10+0 records out
5120 bytes (5.1 kB) copied, 0.000252623 s, 20.3 MB/s

Ik heb de count=10 erbij gezet om niet in de problemen te komen,
aangezien mijn /dev op een ram disk staat ("udev").

Dat lukte blijkbaar wel met die /dev/sdb, dus conclusie is dat /dev/sdb
wel degelijk bestaat.

> Helaas kan ik er zaterdag niet bji zijn, maar wer zijn nog meer mensen.

Ik helaas ook niet...

Paul