[linux] Mailadres aan de correcte gebruiker koppelen in Postfix

jordydeweer op gmail.com jordydeweer op gmail.com
Do Jun 6 15:50:28 CEST 2019

Beste Daniel
Daniel schreef:
>Ik begrijp de vraag niet helenmaal, maar het antwoord lijkt me
>duidenlijk: er bestaat wel degenlijk een DNS domein 'com', er zijn wel nameservers, maar geen host IP adres geassocieerd met die naam.
Dat is nou net het probleem: dat wijst absoluut NIET naar het e-mailadres dat in die teruggestuurde melding stond... Dat is hetgeen dat foutloopt.
Daniel schreef:
>Er bestaat overigens ook een DNS domein 'example.com': een naam die je in boeken wel eens tegenkomt. Ik denk niet dat bovengenoemde domeinen van u zijn. Er bestaat ook een domein dewsystems.be, en daarvoor vond ik een MX record in
>DNS, dat verwijst naar mx.transip.email. Die laatste naam heeft zowel IPv4 als IPv6 adressen. Zijn dat de correcte adressen van uw Postfix server?
Ik weet dat er zo'n domein bestaat. Ik gaf ook maar een dummy-waarde mee, omdat de betreffende server voorlopig niet beveiligd is. Niet dat er gevoelige data op staat, maar toch... Het specifieke domein is jordydeweer.com.
Daarnaast is DewSystems mijn bedrijfje en het gaat niet om dat domein, anders had ik dit zeker en vast vermeld.

Mijn exacte vraag is: waarom wordt er naar dit foute e-mailadres (jordy-example.com op com) gestuurd, wanneer dat absoluut niet de bedoeling is? Wat zou er fout kunnen lopen.

Overigens: een feitje naast deze kwestie. Het domein com bestaat inderdaad: dat is het top-level domain (tld) voor alle .com domeinnamen. Het is dan ook logisch dat hier geen host-IP's aan gekoppeld zijn. Ik wil dus heel graag uitvinden waarom mijn mailserver die info naar dat TLD wil sturen...

Is dit genoeg informatie, of kan ik verdere details verschaffen?
Met vriendelijke groeten
Jordy Deweer

info op dewsystems.be
+32 473 39 27 50