[linux] Debian "Buster" 10.2

Za Jan 11 21:52:27 CET 2020

Aldus schreef Paul op Sat, Jan 11, 2020 at 07:23:03PM +0100:
> Ik ben sinds 1 oktober 2019 actief bezig met "Buster". Na 30x dit
> geïnstalleerd te hebben en van alles geprobeerd te hebben, mijn conclusie

Ik heb de laatste 10 jaar misschien 10 keer een OS geïnstalleerd. Hoe zijn trouwens
uw ervaringen met eerdere releases van Debian Linux?

> mij niets anders dan een andere distro te proberen. Mijn eerste distro was
> "OpenSuse" ik moet daarvan zeggen dat het grootste gedeelte hiervan het
> deed, maar ik genoeg kreeg van de vele wachtwoorden. Hebben jullie nog enige

Voor zover ik weet heeft het veelvuldig moeten intypen van wachtwoorden niet
zozeer iets met het besturingsssyteem te maken, maar is het meer een kwestie
van al die verschillende websites die ik bezoek. Gelukkig heeft Firefox een
ingebouwde wachtwoordmanager.

> suggesties? Ik ben gek van visualisaties maken, programmeren en 3D tekenen.
> Door dit tijd verlies door Debian ben ik jammer genoeg niet verder gekomen
> om leuke dingen uit te zoeken. Zaterdag 18 januari ben ik weer van de partij
> en ik hoop ook bij elke meeting dat er een algemene computer staat waarbij
> je de mogelijkheid word geboden leuke software uit te zoeken of te bekijken.

De website van de NLLGG mag duidelijker. Ik klikte de eerste beste link en kwam
uit bij het programma van zaterdag 19 januari 2019. De pagina voor 18 januari
2020 vermeldt een Linux spreekuur; als u een probleem hebt staat er iemand voor
u klaar; u wordt geadviseerd uw eigen hardware mee te brengen als daar iets aan
markeert.

Verder geen aanwijzing dat de programmacommissie iets heeft bedacht dat overeenkomt
met wat u hoopt. Maar er wordt die dag wél een ALV gehouden en die biedt u een
kans om uw wens naar voren te brengen en misschien denkt een meerderheid van de
stemgerechtigde leden er net zo over.

Ik houd me ook voornamelijk bezig met programmeren en dat mag bij deze vereniging
wel iets meer aandacht krijgen. Op de zelfde zaterdag is er een bijeenkomst van
de HCC!Programmeren en de HCC!Open Source groepen in De Bilt.

> Vriendelijke groet van
>
> Paul

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth