[linux] Debian "Buster" 10.2

m.a. perry maperry op zeelandnet.nl
Ma Jan 13 10:42:16 CET 2020

Onlangs heb ik Debian-10 "Buster" geinstalleerd.

Er is zeker een bug in GIMP 2.10.8, die EPS-bestanden weigert te openen.
Deze bug is al sinds 8 juli 2019 bekend ( zie bij voorbeeld:

  <https://gitlab.gnome.org/GNOME/gimp/issues/3630>

  maar wordt in een ISO download van Debian van afgelopen december nog
steeds verspreid.

Er is nog iets. Met "Buster" heeft Debian afscheid van iptables genomen;
deze is door nftables vervangen. De oude iptables scripts kan men nog
steeds draaien, maar er is toch werk aan de winkel ... Michael Boelen
heeft een interessante stuk hierover geschreven.  Zie:
<https://linux-audit.com/nftables-beginners-guide-to-traffic-filtering/>

Hope this helps;
Mike Perry