[linux] pan newsreader: welke poorten openen in firewall

Wo Jan 15 20:11:41 CET 2020

Aldus schreef Julien Michielsen op Wed, Jan 15, 2020 at 05:20:59PM +0100:
> [...]
> even snel weg na opstarten van pan als onder wifi.  Daar zat
> het probleem dus niet.  Kennis gebeld of hij een idee had
> waar het hem dan in kon zitten.  Na enige tijd denken kwam
> hij met het idee dat het protocol anders kon zijn, en dat
> kon betekenen dat mijn firewall de werking van pan verhin-
> derde.  Ik weet hoe ik onder de firewall een poort open kan
> zetten, maar ik weet niet welke poorten ik open moet zetten.
> Ik denk ook het bestand /etc/ntp.conf aan te moeten passen,
> maar vind de bijbehorende man page nogal ingewikkeld.

Dat valt erg mee, maar het eerste dat je je moet realiseren
dat NTP staat voor Network Time Protocol en NNTP voor Network
News Transfer Protocol -- niets met elkaar te maken.

> Iemand die hier ervaring mee heeft, en mij op het goede pad
> kan helpen?

A.S. zaterdag is er een bijeenkomst in Utrecht van de NLLGG en
in De Bilt van de HCC.

--

		if at first you don't succeed
		keep rubbing till your fingers bleed