[linux] is deze usb-disk te repareren?

Wo Sep 12 16:14:45 CEST 2018

Aldus schreef Julien Michielsen op Wed, Sep 12, 2018 at 03:16:06PM +0200:
> Een hele tijd geleden heb ik bij de Aldi een USB disk gekocht.
> De specificaties ervan herinner ik mij niet, denk dat het
> 1 of 2 Gb was.  Ik kan die disk niet benaderen: het zou

Dat is al bijna museum-waardig.

> in memory. #THIS OPERATION IS POTENTIALLY DESTRUCTIVE! Exit by
> typing 'q' if you don't want to convert your MBR partitions
> to GPT format!

De rest van de output suggereert dat je de drive wel degelijk hebt
kunnen benaderen en dat de elektronica ook antwoord geeft. Wat er op
het magnetische medium staat lijkt niet helemaal koosjer.

De 'quick & dirty' methode is
	dd if=/dev/sdb of=/dev/null
of
	dd if=/dev/zero of=/dev/sdb
Dat laatste zorgt er inderdaad voor dat alle data weg is.

De verwachte uitkomst its een lange lijst van foutmeldingen die je
vertellen dat het apparaat kassie wijlen is. En anders wordt het tijd
om de schijf te testen, gebruik bijvoorbeeld smartctl.

> Do you want to proceed? (Y/N): Y

Tijd om het apparaat te recyclen?

> mvg
> Julien